Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”
Mieszkanka Giżycka straciła 20 tysięcy złotych. Kobieta uwierzyła, że ktoś chciał wypłacić z jej rachunku 3 tys. złotych. By zapobiec przestępstwu, miała zainstalować aplikację „Zoom”co spowodowało, że z jej konta znikły pieniądze. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.
Do policjantów z Giżycka zgłosiła się 40-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła, wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedziała, że ktoś próbował wypłacić z jej konta pieniądze w kwocie 3 tys. złotych lecz transakcja została wstrzymana ponieważ wypłata miała nastąpić w Gdańsku. Rzekomy pracownik banku poinformował, że należy zablokować wszystkie środki zgromadzone na rachunku. Tym razem nie były potrzebne piny i bliki, chodziło o zainstalowanie aplikacji „Zoom”. Kiedy kobieta zainstalowała aplikację i wpisała ośmiocyfrowy numer podany przez oszusta z rachunku znikły pieniądze w kwocie 20 tys. złotych.
Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Bardzo często dochodzi do próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.