KWP: Zobacz. Przeżyj. Mniej utonięć, ponad 2,5 mln odbiorców
Na początku drugiego miesiąca wakacji policjanci z Warmii i Mazur zainicjowali kampanię „Zobacz. Przeżyj”, której celem jest zwrócenie uwagi osób wypoczywających nad wodą na zagrożenia wynikające z ich zachowania, jak i otoczenia. Intencją organizatorów akcji jest doprowadzenie do poprawy letniego bezpieczeństwa, a przede wszystkim spadku liczby utonięć. Czas na pierwsze podsumowania. Koniec sezonu w regionie, to zdecydowanie lepsze statystyki policyjne w zakresie wypadków na wodzie oraz satysfa
Echa po inauguracji kampanii
Po konferencji prasowej, która rozpoczęła kampanię „Zobacz. Przeżyj” otrzymaliśmy wiele słów uznania za trafne pokazanie problemu. Ludzie w mailach przesyłanych do nas pisali, że „takie działanie jest potrzebne”, czasem dzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi niebezpieczeństw podczas wypoczynku nad wodą, wynikających także z ich brawury, bezmyślności. Te pozytywne sygnały cieszą, jednak bardziej zależało nam na poprawie rzeczywistości, mniejszych liczbach dotyczących utonięć – powiedziała podisnp. Anna Fic rzecznik prasowy KWP w Olsztynie. - Ogromne wrażenie na odbiorcach naszych działań zrobiły wypowiedzi kobiet, które w ubiegłym roku, w wyniku utonięcia straciły mężów. Mimo tak wielkiej osobistej tragedii, obie panie wsparły nas swoją obecnością, za co im ogromnie jeszcze raz dziękujemy.
Zdecydowanie bezpieczniejszy sezon, mniej utonięć
Porównując sezon letni (maj - wrzesień) 2013 i tegoroczny kończący się, zdecydowanie mniej osób straciło życie w wyniku utonięcia z 54 do 30 (-24). Co istotne, w tym roku we wrześniu na Warmii i Mazurach nikt nie utonął. W ubiegłym roku aż 7 osób tak straciło życie.
Na pewno na początku przyszłorocznego sezonu przypomnimy naszą kampanię. Teraz widziało ją około 2,5 mln widzów, w przyszłym roku może dotrzemy do kolejnych odbiorców, którzy przed wyjazdem na wakacje, żagle, będą o niej pamiętać - powiedziała Anna Fic.
Sukces kampanii viralowej
Kampania EKOBEZPIECZNIE miała na celu zwrócenie szczególnej uwagi odbiorcy na konsekwencje nieodpowiedzialnego zachowania nad wodą w dwóch aspektach: ekologii i bezpieczeństwa. Projekt zakładał oglądalność około 200 tys. osób. Założenia te osiągnięte zostały już w kilku pierwszych dniach kampanii, a oglądalność na wrzesień 2014 r. wynosi 2,5 mln osób.
W ciągu zaledwie trzech pierwszych dni na YouTube viral promujący kampanię "Zobacz. Przeżyj" obejrzało niemal 300 tysięcy ludzi. Do dziś na kilku profilach YT łącznie zobaczyło go ponad pół miliona. Dla porównania największe polskie agencje reklamowe i domy mediowe szczycą się skutecznością virala, jeśli osiągnie on zaledwie 50 tysięcy obejrzeń. Film „Zobacz. Przeżyj" pokazuje oczami tonącego jego życie i śmierć po wodą. Film jest na tyle mocny, że w pierwszych tygodniach kampanii mówiły o nim niemal wszystkie polskie media: od komercyjnych stacji radiowych, przez ogólnopolskie dzienniki i tygodniki po telewizje regionalne i ogólnodostępne.
Takiego sukcesu nie spodziewał się reżyser filmu, Michał Bartoszewicz z firmy Auris Media Group. - Pracując nad koncepcją filmu uderzył nas fakt, że leżący na dnie człowiek pozostaje świadomy nawet kilka minut. Nic nie może zrobić, a jego świat powoli się zamazuje - opowiada Michał Bartoszewicz. - Długo myśleliśmy w jaką historię ubrać ten fakt, aby przemawiała do widzów. Ale jak widać, udało się. Mamy z całej Polski mnóstwo pozytywnych sygnałów, że kampania jest skuteczna. Dla nas największym komplementem są słowa uznania ludzi z branży marketingowej - a takich dobrych słów nie brakuje o kampanii w marketingowych serwisach internetowych, forach i komentarzach.
af