Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejne oszustwo internetowe na szkodę mieszkanki naszego powiatu

Policjanci systematycznie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w bezpośrednim czy telefonicznym kontakcie z obcymi. Przedmiotem policyjnych apeli jest ostrzeżenie przed utratą oszczędności, które są w zainteresowaniu oszustów. Nie tylko starsi, ale również młodsi mieszkańcy naszego regionu muszą się mieć na baczności.

Epidemia koronawirusa spowodowała, że część z nas wiele spraw załatwia w sieci. Kupujemy towary, usługi czy opłacamy rachunki. Jest to wygodne narzędzie, dzięki któremu możemy szybko załatwić sprawy i ograniczyć kontakt z innymi osobami. Należy jednak pamiętać, że sprawy związane z naszymi pieniędzmi, muszą podlegać naszej szczególnej kontroli. Aby nasze środki były bezpieczne na naszym koncie nie należy działać pochopnie.

We wtorek (04.01.2022 r.) giżyccy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o przestępstwie internetowym.

Ten przypadek dotyczył włamania na konto, na portalu społecznościowym. Mieszkanka naszego powiatu złożyła zawiadomienie o przejęciu jej konta przez inną osobę, która w jej imieniu rozesłała wiadomość z prośbą o dokonanie opłaty szybkim przelewem dwóch zamówień, każde na kwotę 500 złotych lub przelanie pieniędzy na wskazane konto. Na tą wiadomość zareagowała jedna ze znajomych osób, która dokonała przelewu przy użyciu kodu BLIK, tracąc 1000 złotych.

Jak zatem nie dać się oszukać? Po prostu trzeba być uważnym i pamiętać o kilku rzeczach:

  • Nie podawajmy szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie)

  • Jeśli znajomy znienacka prosi nas o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwońmy do niego i upewnijmy się, że to z nim rozmawiamy

  • Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy, ile wynosi kwota, i do kogo ona trafi

  • Nie klikajmy w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą nas one do stron wyłudzających dane lub pieniądze

  • Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnijmy się, że adres strony jest właściwy

  • Nie logujmy się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach

  •  


 

Powrót na górę strony